750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

معرفی

  • : وبلوگ ماری - Marie
  • : دانشجوی شیرینی پزی و نان پزی در انستیتو روژه لامبیون سریا در بروکسل- بلژیک هستم و در عین حال علاقه ی بسیار زیادی به اشپزی دارم۰ در این صفحه تلاش میکنم تجربیاتم و شناختم از غذاها۰۰شیرینی ها۰۰ دسرها و مواد غذایی که شاید همه اونها رو نشناسند رو به شما انتقال بدم ۰ در اصل لذت کشف طعم ها و دستور های غذایی جدید رو در اینجا با شما قسمت می کنم
  • Contact

Archives

18 juin 2011 6 18 /06 /juin /2011 16:35

DSC07365 - 1

 

 

مواد لازم

فونوی 2 عدد

گوجه فرنگی 2 عدد

فلفل دلمه سبز و قرمز نصف

پیاز 1 عدد متوسط

ادویه و سبزیجات عطر دار به میزان کافی

نمک و فلفل به میزان کافی

 

 شاید توی سبزی فروشی ها به این ریشه ها برخورده باشید  اگر تا حالا امتحان  نکردید  جا داره برای یکبار هم که شده فونوی را بخرید و  آنرا در وعده غذایی خود بگنجانید من به اسم رازیانه در فرهنگ خودمان پیدا کردم و خواص بسیار زیادی دارد این هم عکس فونوی هست

fennel.jpg

 

 

طعم بسیار خاص و خوشمزه ایی دارد و همانطوریکه گفتم  برای سلامتی خیلی  خوب هست

اطلاعات مربوط به رازیانه یا فونوی

 

طرز تهیه

فنوی را خرد کرده با کمی روغن زیتون در تابه تف دهید به همین ترتیب  فلفل دلمه ها را خرد کنید پیاز را خرد کنید و کمی بعد از انکه فونوی را تف دادید در همان تابه تف دهید نمک و فلفل اضافه کنید و حرارت را کم کنید درب تابه را بگذارید و بمدت 15 دقیقه باید سبزیجات تف بخورند بعد از آن گوجه ها را خرد کنید و به همراه ادویه و سبزیجات معطر اضافه کنید به محتویات تابه و باز بمدت 15 دقیقه بگذارید که سبزیجات پخته شوند 

این غذا را میتوانید بدون گوشت با کمی نان تست و یا کمی برنج یا سیب زمینی اب پز میل کنید

Partager cet article
Repost0

commentaires

M
<br /> <br /> ماری جان من یه بار از قیافه اش خوشم اومد و خریدمش نمی دونستم چیه<br /> <br /> <br /> مثل کرفس باهاش رفتار کردم :) و  خورش درست کردم یعنی با گوشت و نعنا جعفری. اما نگذاشتم له بشه و خیلی بپزه خوشمزه شد<br /> <br /> <br /> حالا این مدلی که تو درست کردی به نظر جالب میاد حتما ا متحانش می کنم<br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
F
<br /> <br /> toye tv didam ke yeki ba fenoi khoresh dorost kardeh bood,ye chizi mesle khoreshte karafs.ama nemidoonam ke che mazehii dareh..<br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
F
<br /> <br /> سلام<br /> <br /> <br /> مرسی از این دستور جدید و معرفی رازیانه<br /> <br /> <br /> متاسفانه نتونستم تصاویر وبتون رو ببینم/ شاد باشید<br /> <br /> <br /> <br />
Répondre