750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

معرفی

  • : وبلوگ ماری - Marie
  • : دانشجوی شیرینی پزی و نان پزی در انستیتو روژه لامبیون سریا در بروکسل- بلژیک هستم و در عین حال علاقه ی بسیار زیادی به اشپزی دارم۰ در این صفحه تلاش میکنم تجربیاتم و شناختم از غذاها۰۰شیرینی ها۰۰ دسرها و مواد غذایی که شاید همه اونها رو نشناسند رو به شما انتقال بدم ۰ در اصل لذت کشف طعم ها و دستور های غذایی جدید رو در اینجا با شما قسمت می کنم
  • Contact

Archives

19 octobre 2009 1 19 /10 /octobre /2009 12:08

همانطوریکه که قبلا گفته بودم سعی می کنم غیبتم طولانی نشه و دوباره دستور غذاها رو اینجا بگذارم و با تشکر از همه دوستانی که جویای احوال من و این وبلاگ شدند


از آنجایی که بادمجان خیلی دوست دارم سعی می کنم دستورات غذایی در این مورد رو یا خودم ابداع کنم یا اینورو و اونور پیدا کنم این رولت ها به نظرم جالب شدند و خوشمزه البته اگر اهل خوردن بادمجان باشید و اونم بادمجان بی روغن و یا با حداقل روغن روشی که ماههاست بکار میبرم خصوصا برای پختن بادمجان چون اصلا دوست ندارم روی غذام یک وجب روغن بیفته و در واقع  استفاده از روغن اصلا برای سلامتی خوب نیست خو من پوست بادمجانها رو گرفتم البته با پوست هم میشه این رولتها رو درست کرد و بعد آنها رو به 6 قسمت بریدم البته به صورت عمودی و بعد روی پلاک فر قرار دادم و کمی روغن زیتون روی سطح بادمجانها و بعد نمک و فلفل اضافه و آنها را در فر قرار دادم و قسمت گریل بالای فر رو روشن کردم حدود 20 دقیقه روی بادمجانها خوب پخت و کمی طلایی شدند و بعد  جهت بادمجانها را تغییر دادم  و باز یکربعی طول کشید تا پخته شدند فر رو گرم گذاشتم بمونه بادمجانها رو خارج کردم و هر دو یا سه برش بادمجان را در ژامبون پیچیدم و درون ظرف گذاشتم از طرفی در ظرف دیگری کمی سس سفید درست کردم برای اینکه طعم خوبی داشته باشه یک بویون ادویه و سبزیجات به سس اضافه کردم و قبل از اضافه کردن به روی بادمجانها  دو جور پنیر بز داشتم که اول آنها رو خرد کردم و بعد سس سفید رو روی بادمجانها و ژامون اضافه و روی سس سفید باز پنیر اضافه کردم بستگی به نوع پنیری داره که شما انتخاب می کنید من سه نوع پنیر اضافه کردم اسمشن رو نمینویسم چون شاید در ایران وجود نداشته باشه ولی مهم نیست میتوانید از یک نوع پنیر هم استفاده کنید و بعد ظرف را داخل فر با دمای 180 یا 200 درجه به مدت نیم ساعت میگذارید تا روی سطع سس و پنیر ها طلایی شوند
این غذا رو میتوانید در کنار کمی پت یا اسپاگتی و یا سیب زمینی ابپز میل کنید



Partager cet article
Repost0

commentaires

آ
<br /> <br /> <br /> <br /> سلام ماري عزيز خيلي خوشحال شدم ديدم اومدي وبلاگ را بروز كردي، معلومه كمي حوصله  ات برگشته البته اين حقير دوستت (يعني من) براي تو دعا كرد. گفته بودي بفكر كاري، اين فكر خيلي خوبيه آخه مي<br /> دوني تو خونه موندن آدم رو بيمار ميكنه منظورم بيمار فكري هست. كار هر كاري كه باشه بشرط اينكه برا آدم خيلي مشكل نباشه خيلي خوبه و مزاياي اون بسيار بيشتر از سختي اونه.<br /> اگه مفتخر بشم و منو دوست خودت بدوني دوستانه بهت مي گم در مورد افسردگي فصلي با يك متخصص مشورت كن، كه مطمئنا نتيجه شايان و بسيار خوبي براي تو خواهد داشت. مي دوني ايران كشور خشك و نيمه خشكيه ما در<br /> "مشهد" خيلي كم بارون مي بينيم، بر عكس تو من وقتي بارون مياد دلم باز ميشه "و من عاشق شب هاي برفي ام" اونوقت كه آسمون شب مثل روز روشن ميشه (حالا نه دقيقا مثه روز) خوب فكر ميكنم تو از اين بابت<br /> شانس خوبي داري.<br /> نميدونم تو هم مثل من طرفدار فيلم هستي يا نه ولي از اونجا كه زبان فرانسه بلدي پيشنهاد ميكنم فيلمهاي "Luis de funes" <br /> <br /> <br />  رو ببيني و بخندي.<br /> براي تو و خانواده ت ماري عزيز آرزوي شادي و سلامتي دارم<br /> <br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
ه
<br /> <br /> سلام دوست عزیز. قدر ابتکار جالبی به خرج دادی. بسیار عالی بود. قیافه اش که عالیه. این چیزی که راجع به درست کردن بادمجون در فر گفتید بسیار خوب و مفید هست. ممنون.<br /> <br /> <br /> <br />
Répondre