750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

معرفی

  • : وبلوگ ماری - Marie
  • : دانشجوی شیرینی پزی و نان پزی در انستیتو روژه لامبیون سریا در بروکسل- بلژیک هستم و در عین حال علاقه ی بسیار زیادی به اشپزی دارم۰ در این صفحه تلاش میکنم تجربیاتم و شناختم از غذاها۰۰شیرینی ها۰۰ دسرها و مواد غذایی که شاید همه اونها رو نشناسند رو به شما انتقال بدم ۰ در اصل لذت کشف طعم ها و دستور های غذایی جدید رو در اینجا با شما قسمت می کنم
  • Contact

Archives

26 octobre 2009 1 26 /10 /octobre /2009 13:32


قبلا هم یک دستور برای هوموس در اینجا نوشته بودم خوب این یکی  رو با کمی تغییر درست کردم
اینجا این عصرانه خیلی مرسوم هست و میتونم بگم که  هوموس طرفدار زیاد داره از جمله خود من تا وقتی که ایران بودم نمیدونستم با نخود چه چیزهای دیگری میشه درست کرد یا نخود رو در آش ها میدیدم یا ابگوشت و یادم هست که توی آشپز خانه ما نخود از جمله بنشنی بود که زمان زیادی توی ظرف خودش میموند و زیاد استفاده نمیشد ولی اینجا مراکشیها و الجزیره ایی ها و هندی ها از نخود زیاد در طبخ غذاهاشون استفاده می کنند اینجا البته زمانی که دوستان و یا اقوام و یا فامیل دعوت میکنند  یک سری خوردنی های کوچک قبل از غذا و قبل از اینکه سر میزبنشینند سرو میکنند که تنوع بسیار دارند بستگی هم به فصل ها و میوه ها و محصولات فصلی دارند هوموس رو در هر فصلی میتوانید درست کنید  هوموس رو میتوانید با خیار های خرد شده و باریک میل کنید با هویج تازه و خرد شده و همچنیم با ساقه های تازه کرفس و گلم کلم و بسیار خوب و خوشمزه است
خیلی بهتره که  نخود ها رو بگذارید در ظرف آب سرد  تا یکروز خیس بخورد  چون بهتر پخته میشه
حالا مواد لازم
نخود
ماست یا کرم
روغن زیتون
سیر دو حبه
گشنیز تازه به مقدار لازم
نمک و فلفل

دقیقل مقدار نخود رو به خاط نمی ارم با عرض شرمندگی ولی فکر کنم حدود 150 گرم نخود رو بعد از یکروز خیس خوردن بگذارید با حرارت ملایم خوب بپزه فکر کنم دو ساعت کافی باشه برای پختن خودتان چک کنید و بعد آبکشی کنید وقتی خوب آب نخود ها گرفته شد دو حبه سیر خرد کنید و یا پرس کنید به نخود ها اضافه کنید به اضافه روغن زیتون و نمک و فلفل و یک لیوان ماست البته به جای ماست خیلی ها از کرم یا خامه استفاده می کنند من شخصا ماست رو ترجیح میدم چون سالمتره و گشنیزها رو جداگانه میکس کنید  و اضافه کنید و بعد همه مواد رو با هم میکس کنید شاید در ابتدا میکس نخود ها سخت به نظر بیاد چون خیلی خشک هستند و راحت میکس نمیشوند در این صورت ماست و روغن زیتون بیشتری به آن اضافه کنید و بعد هوموس شما آماده است  بازم هم یک نکته اگر گشنیز دوست ندارید میتوانید از هر سبزی معطری که دوست دارید استفاده کنید و یا اصلا سبزی معطر اضافه نکنید
خیلی راحت حالا شما میتونید این مایع رو روی قطعات کوچک تست بگذارید با کمی تزئینات و یا همانطوری که گفتم با سبزیجات تازه عصرانه خودتان و یا دوستانی که به منزل دعوت می کنید  میل کنید 
Partager cet article
Repost0

commentaires

م
<br /> <br /> سلام      خیلی ممنون  که به من سر زدید علت اینکه اسم کتاب خانم  منتظمی را نوشتم  این بود که بگم من خودم تا حالا این غذا را نپختم  واز اونجا تقلب کردم<br /> راستی روحش شاد باشد واقعا کتابهایش عالی هستند.      یک بار ما به یکی از روستا های قشم دعوت شدیم یک صبحانه ی خیلی خوشمزه با نخود  برایمان درست کردند یک جور نان شیرین<br /> سرخ کردنی کوچک با نخود پخته که توش فلفل ولیمو عمانی داشت .من که هر کاری کردم نتوانستم از آن نانهای محلی درست کنم. <br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
L
<br /> <br /> سلام ماری<br /> خوبی؟<br /> اسم هوموس رو نمی دونم کجا شنیدم، ولی تاحالا نپختمش.<br /> الان می رم نخود خیس می کنم تا برای فردا بپزمش، به عنوان یه شام سبک!<br /> نتیجه شو بهت اطلاع می دم<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
A
<br /> سلام ماری جان . امیدوارم خوب باشی و چه خوب شد که برگشتی. آره منم فکر می کنم تنوع غذاییمون با حبوبات از ملیته ای دیگه کمتره . فلافل هم با نخود درست میشه که من همین روزا میخوام درستش کنم.من هردفعه که<br /> این مجله هنر آشپزی را می بینم کلی یادت می کنم و می گم کاش تو هم یکی از نویسنده هاش بودی تا غذاهای خوشمزه ات را معرفی می کردی.<br /> <br /> <br />
Répondre