750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

معرفی

  • : وبلوگ ماری - Marie
  • : دانشجوی شیرینی پزی و نان پزی در انستیتو روژه لامبیون سریا در بروکسل- بلژیک هستم و در عین حال علاقه ی بسیار زیادی به اشپزی دارم۰ در این صفحه تلاش میکنم تجربیاتم و شناختم از غذاها۰۰شیرینی ها۰۰ دسرها و مواد غذایی که شاید همه اونها رو نشناسند رو به شما انتقال بدم ۰ در اصل لذت کشف طعم ها و دستور های غذایی جدید رو در اینجا با شما قسمت می کنم
  • Contact

Archives

8 octobre 2008 3 08 /10 /octobre /2008 17:56



درست کردن این شیرینی خیلی ساده است البته من خودم زیاد اهل شیرینی جات نیستم برای همین هست که خیلی کم درست میکنم  این سری من به همین شیرینی مربائی اشاره میکنم نوبتهای آینده مدلهای
متنوع تری از شیرینی را درست خواهم کرد 


 

مواد لازم

آرد 250 گرم
کره 125 گرم
شکر 70 گرم
نمک خیلی کم
زرده تخم مرغ 1 عدد
مربا و یا ژله سیب به اندازه کافی

طرز تهیه


توی یک ظرف مواد لازم به غیر از زرده تخم مرغ را خوب ورز دهید تا حدی که خمیر حاصله به دست شما نچسبد اگر حس کردید خمیرتان تکه تکه می شود کمی شیر به آن اضافه کنید تا خمیر مطلوب بدست آید روی پلاک آشپز خانه با وردنه خمیر را به اندازه مناسب پهن میکنید و با هر قالب که دوست داشتید آنرا قالب میکنید و وسط یک طرف قالبتان را سوراخ میکنید چون مثلا من دو قالب قلب گرفتم یکی را سوراخ کردم و آن دیگری را نه و بعد روی پلاک فرتان کاغذ نسوز و یا روغنی پهن میکنید و تکه های خمیر را به ترتیب روی آن میچینید و روی طرف سوراخدار را با پنس آغشته به زرده تخم مرغ میکنید فر را از قبل گرم  کنید دمای220 درجه و پلاک را در طبقه وسط فر قرار دهید تا 20 دقیقه مرتب به شیرینیها نگاه کنید تا زیاد خشک نشوند همینکه روی آنها طلایی شود کافی است پلاک را از فر خارج و بگذارید سرد شوند و بعد با یک قاشق کوچک کمی ژله و یا مربا روی طرف بی سوراخ میگذارید و طرف سوراخدار را خیلی آرام روی مربا قرار دهید و عصرانه با چای میل نمائید










Partager cet article
Repost0

commentaires

D
che khanome kad banooee hasti shoma. in axae khoshkel ro ke mizare ,, yek adame bi zogh to ashpazi va shirini pazi, mesle man ham delesh mikhad ke khodesh ham dorost kardan inaro emtahan kone...
Répondre
S
vaaay ! man va ayaal - asheghe shirinihaye morabayee hastam - mamnoon az dastoore tahiye - bayad begam ayal zahmatesho bekeshe - salamat bashid
Répondre
م
مرسی به خاطر کارهای خوبت . آدم دلش باز میشه . بعدش هم من دلم برات تنگ شده بود خانمی. به امید تماس بیشتر در فرصتهای آینده ی زود پوس پوس
Répondre
ه
سلام ماری عزیز. من خیلی اهل شیرینی ذرست کردن هستم. شیرینی هاتون خیلی خوشگل و هوس انگیزه. ممنون.
Répondre