750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

معرفی

  • : وبلوگ ماری - Marie
  • : دانشجوی شیرینی پزی و نان پزی در انستیتو روژه لامبیون سریا در بروکسل- بلژیک هستم و در عین حال علاقه ی بسیار زیادی به اشپزی دارم۰ در این صفحه تلاش میکنم تجربیاتم و شناختم از غذاها۰۰شیرینی ها۰۰ دسرها و مواد غذایی که شاید همه اونها رو نشناسند رو به شما انتقال بدم ۰ در اصل لذت کشف طعم ها و دستور های غذایی جدید رو در اینجا با شما قسمت می کنم
  • Contact

Archives

29 mai 2008 4 29 /05 /mai /2008 15:50

داشتم دنبال  معادل فارسی نام این میوه می گشتم که متاسفانه پیدا نکردم به هر حال تحقیقات ادامه داره من مطمئنم این میوه توی ایران بخصوص شمال ایران وجود داره و از این میوه میشه یک دنیا سالاد و دسر و چیزهای مختلف درست کرد بنا بر این من اینجا دستور یک سالاد بسیار ساده و بسیار خوشمزه رو می نویسم

این میوه فرما شبیه گلابیه ولی طعم اون با گلابی خیلی متفاوت هست

مواد لازم برای 4نفر

اوکت 3 عدد رسیده
میگو ریز خاکستری 200 گرم
لیمو یک عدد
زیتون 100 گرم
جعفری خرد شده به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
گوجه فرنگی یک عدد بزرگ خرد شده و یا به جای آن گوجه کوچک 6 عدد
یک کنسرومتوسط ذرت پخته شده

طرز تهیه

اوکتها را  به دو نیم کنید یک هسته بزرگ داخل آن هست که بدون اینکه صدمه ایی به اوکت بزند هسته را بر دارید پوست آنرا جدا کنید و به اندازه های  کوچک خرد کنید و در ظرف سالاد بریزید
به همین ترتیب دانه های ذرت را و زیتون بدون هسته و گوجه خرد شده و میگو ها را به مواد اضافه کنید
آبلیمو را گرفته به علاوه جعفری خرد شده و نمک و فلفل به سالاد اضافه کنید
سالاد آماده است
البته باز این بستگی به سلیقه شما دارد در این سالاد هر چیزی میتوان اضافه کرد

مثلا به جای جعفری خرد شده از نعنای تازه استفاده کنید
و میتوانید از کمی سس سویا به جای ابلیمو استفاده کنید و یا اگر کمی برنج سفید پخته شده دارید البته سرد میتوانید اضافه کنید با این سالاد فکر نکنم احتیاج به خوردن چیز دیگری داشته باشید بسیار خوشمزه  است و راحت درست میشه

Partager cet article
Repost0

commentaires

F
<br /> <br /> در ايران به اووكا =اووكا دو ميگن<br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
ح
Marie jan in mive mano yade ye khatereye khande dar mindaze va oon inke man aslan in mivaro doost nadaram vali vaghti madar shoharam baraye avalin bar mano davat karde bood bana bar hamoon taarofhye irani chenan kole avocat ro khordam ke ta modati fekr mikard ke miveye morede alagheye mane ta inke majboor shodam rastesh ro begam!<br /> Rasti emrooz sobh didam do ta javoone dar hale sar dar avordan az khakan:)
Répondre
R
پوزش خطای دید.<br /> من بد ترین را بهترین دیدم<br /> عینکم کو؟
Répondre
R
ـ جوشاندن غذا شاید بدترین روش طبخ باشد اما اگر حتما باید سبزیجات را بجوشانید اب آنرا نگه دارید و برای استفاده بعدی در سوپ حفظ کنید.ـ یک فضولی دیگر جوشاندن غذا مخصوصا سبزیجات یک فاجعه و نابود کردن مواد معدنی و ویتامین ها را در بر دارد. اطمینان دارم که منظورتان آب پز کردن است نه جوشاندن
Répondre
د
ماری جان سلام <br /> فقط خواستم بگم مرسی به خاطر دستور کیک گیلاس <br /> من هفته پیش درستش کردم و خیلی خوب بود <br /> موفق باشی
Répondre