750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

معرفی

  • : وبلوگ ماری - Marie
  • : دانشجوی شیرینی پزی و نان پزی در انستیتو روژه لامبیون سریا در بروکسل- بلژیک هستم و در عین حال علاقه ی بسیار زیادی به اشپزی دارم۰ در این صفحه تلاش میکنم تجربیاتم و شناختم از غذاها۰۰شیرینی ها۰۰ دسرها و مواد غذایی که شاید همه اونها رو نشناسند رو به شما انتقال بدم ۰ در اصل لذت کشف طعم ها و دستور های غذایی جدید رو در اینجا با شما قسمت می کنم
  • Contact

Archives

16 décembre 2009 3 16 /12 /décembre /2009 17:00


DSC08740---1.JPG
این غذا رو چند روز پیش درست کردم و نتیجه رضایت بخش بود البته باید ابتدا عذر خواهی کنم به خاطر عکس چون میدونم خیلی با کیفیت نیست عکسهای دیگه به خاطر وجود بخار غذا جالب نشدند و بعد چون خیلی سرم شلوغ بود موقع سرو غذا اصلا موفق نشدم عکس بگیرم بنا بر این با همین یک عکس این دستور رو اینجا مینویسم

مواد لازم برای 6 نفر

گوشت دنده کوسفند 2 کیلو
شیکون یا اندیو 3 کیلو
سیر 7 یا 8 عدد
سبزیجات معطر به مقدار لازم
نمک و فلفل

طرز تهیه

گوشت دنده گوسفند رو به قطعات کوچک خرد کنید و سرخ کنید وقتی رنگشون طلائی شد همه گوشت رو در ظرف بزرگی قرار داده به اضافه کمی آب و نمک و فلفل بگذارید با حرارت ملایم بپزند
تا اینکه تمام چربی گوشت اب بشند و بتونید اونو مشاهده کنید و بعد با یک قاشق تمام چربی ها رو از گوشت جدا کنید در غیر این صورت راگوی شما خیلی پر چرب و غیر قابل خوردن میشه  بعد سیر ها  و همینطور سبزیجات معطر را اضافه کنید  از طرف دیگه شیکون ها رو تمیز  کرده و بشورید و کمی سر آنرا خالی کنید تا طعم تلخی آن گرفته شود و همه شیکونها رو روی گوشت  بچینید حرارت را کم کنید و درب قابلمه رو خوب ببندید و گه گداری محتوی راگو یعنی شیکون و گوشت را خوب بهم بزنید

در اینجا باید اضافه کنم برای درست کردن راگو حدودا دو ساعتی وقت باید گذاشت در قسمت اول برای اینکه گوشت ها خوب بپزند و چربی آن در بیاد و بعد قسمت دوم همراه با شیکون پخته شود و نباید آب به این غذا اضافه کنید چرا چون شیکون اگر با حرارت آرام و با درب بسته قابلمه بپزد خیلی آب میاندازه یک توصیه دیگه  اینکه اگر کمی منظورم به جای آب یک لیوان شراب سفید یا قرمز اضافه کنید راگوی شما خیلی خوش طعم تر میشه در غیر این صورت بدون شراب هم خوش طعم خواهد شد این رو همینطور اضافه کردم خوب وقتی شیکونها رو اضافه کردید حدود 40 دقیقه بگذارید راگو خوب و آرام بپزد  غذای شما آماده است میتوانید با کمی پوره سیب زمینی یا با سیب زمینی ابپز میل کنید
 
Partager cet article
Repost0

commentaires

N
<br /> سلام<br /> <br /> چه وبلاگ خوشگل و خوشمزه ای<br /> <br /> <br />
Répondre
م
<br /> <br /> سلام دوست عزیز<br /> خوشحال میشم بعد از این که به اسم مجله آقای وب لینکم کردی خبرم کنی تا لینکت کنم<br /> ممنون<br /> <br /> <br />  <br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
ت
<br /> سلام ماری جان. چطورین؟ اینقدر دلم تنگ شده بود هم واسه خودتون هم واسه آشپزخونه تون هم واسه همیشه. ولی اصلاً نمیشه بیام وبلاگ بخونم. کلی ولی یادتون هستم. چه غذای جالبی پختین! من اصلاً استفاده ی این<br /> شیکون ها رو به قول شما بلذ نبودم. یه دفعه خریدم فکر کردم تو سالاد بریزم ولی تلخ بود. بعد اسم فارسی اش هم نمی دونستم. فکر می کردم مغز کاهو ه به هلندی میشه ویت لوف. بعد تو اینترنت گشتم دیدم میشه<br /> کاسنی! بعد فکر کردم تو ایران فقط عرق کاسنی شنیده بودم و هیچ غذایی باهاش بلد نبودم بپزم. فکر کنم اینجوری خیلی خوشمزه باشه. همیشه شاد باشین.<br /> <br /> <br />
Répondre
M
<br /> <br /> ماری جان<br /> سر اندیو ها رو خالی کن یعنی چی؟<br /> همون قسمت سبزشو یعنی ببریم؟<br /> <br /> <br /> <br />
Répondre