750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

معرفی

  • : وبلوگ ماری - Marie
  • : دانشجوی شیرینی پزی و نان پزی در انستیتو روژه لامبیون سریا در بروکسل- بلژیک هستم و در عین حال علاقه ی بسیار زیادی به اشپزی دارم۰ در این صفحه تلاش میکنم تجربیاتم و شناختم از غذاها۰۰شیرینی ها۰۰ دسرها و مواد غذایی که شاید همه اونها رو نشناسند رو به شما انتقال بدم ۰ در اصل لذت کشف طعم ها و دستور های غذایی جدید رو در اینجا با شما قسمت می کنم
  • Contact

Archives

7 avril 2009 2 07 /04 /avril /2009 11:18


تارت تمشک
طرز تهیه خمیر تارت
آرد 250 گرم
کره 125 گرم
تخم مرغ 2 فقط زرده آن
شیر کمی در صورت لزوم
شکر 80 گرم
شکر وانیل یک بسته کوچک حدود 8 یا 7 گرم هست
نمک خیلی کم
کره را آب کنید البته داغ نکنید بگذارید بیرون از یخچال تا کاملا نرم شود و بعد با آرد خوب ورز دهید بعد دو زرده تخم مرغ را اضافه کنید و به همین ترتیب دیگر مواد را خمیر را خوب ورز دهید تا آنجائی که به دستتان نچسبد و یک گلوله خوب درست شود اگر خوب بهم نچسبیدند کمی شیر اضافه کنید و بعد بصورت گلوله در بیاورید و با وردنه روی میز کار شهن کنید قالب های تارت شیر به اندازه کوچک هستند قالبهایتان را با خمیر پوشش دهید و با چنگال ته خمیر را کمی سوراخ کنید و درون فر قرار دهید تا زمانی که به شگل بالا در بیایند حدود شاید 10 دقیقه و یا کمی بیشتر
فراموش نکنید فر باید قبلا گرم گرم باشد


 مواد لازم و طرز تهیه کرم تارت
در اینجا من 8 تارت درست کردم با توجه به تعداد تارت هایی که  میخواهید درست کنید مواد را کم و زیاد کنید
در واقع من این اندازه رو تقریبی مینویسم چون دقیقا به خاطر نمی ارم چقدر مواد اضافه کردم ولی دستورش اینه
شکر 100 گرم
وانیل شکری 1 بسته کوچک
نشاسته ذرت  1 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 2 عدد زرده آن
آب میوه نصف لیوان
توجه کنید هر آب میوه ایی که دوست دارید میتوانید اضافه کنید
آب نصف لیمو البته نه خیلی ترش
در ظرف کوچکی ترجیحا استیل شکر و آب میوه  و دو زرده تخم مرغ را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا آب شود  البته وانیل شکری هم همینطوردقت کنید حرارت زیاد نباشد و شما باید با هم زن دستی مرتب هم بزنید در ظرف کوچکی جئداگانه کمی از آب میوه خود را با یک قاشق نشاسته ذرت مخلوط کنید با قاشق خوب بهم بزنید تا پودر نشاسته باز بشه و مایع رقیقی درست بشه و بعد کم کم در مایعی بریزید که روی حرارت می باشد و همینطور مرتب هم بزنید تا در نتیجه  کرم مورد نظر بدست بیاد دقت کنید نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت یک مایع رقیق و یکدست حاصل این عملیات می باشد


بعد از اینکه خمیر های تارت درون فر پخته شدند از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا سرد شوند و بعد بلا فاصله کرم ها را درون تارت ها بریزید بگذارید کمی سرد شوند  و بعد تمشک هایتان را بچینید روی کرم و در اینجا من کمی ژله توت فرنگی داشتم روی تمشک ها ریختم و برای تزئین ان از پودر نارگیل و پسته وهلاای های بادام استفاده کنید تارت ها را وقتی اماده شدند بگذارید کناری تا کمی سرد شوند و نوش جان کنید در یک عصرانه دل انگیز با چای و یا قهوه و یا نوشیدنی مود علاقه و یا به عنوان دسر بعد از شام سبکتان
 
Partager cet article
Repost0

commentaires

س
<br /> <br /> سلام ماری عزیز <br /> <br /> <br /> من خیلی دلم می خواد از این تارت های خوشمزه ی شما درست کنم <br /> <br /> <br /> فقط چند تا سوال<br /> <br /> <br /> نشاسته ی ذرت همون آرد ذرته ؟ <br /> <br /> <br /> و دیگه اینکه چه با چه نسبتی <br /> <br /> <br /> ژله ی روی تارت ها رو درست کردید ؟ یعنی مثلا یه بسته پودر ژله که با ۲ لیوان آب درست می کنیم رو باید برای روی تارت با چه نسبتی با آب مخلوط کنم ؟<br /> <br /> <br /> ممنون از راهنمایی هات <br /> <br /> <br /> راستی وبلاگتون به فارسی نمی شه ؟ من خیلی نمی فهمم باید چه جوری غذاها و کیک ها و این دستور های خوشگل و خوشمزه رو پیدا کنم و حتی سرچ کنم وکامنت بزارم <br /> <br /> <br /> این یکی رو هم شانسی شد !!!<br /> <br /> <br /> <br />
Répondre
س
سلام ماری جان ..منم ممنونم از لطفت ..اره من ایران هستم ..وقتی با اینترنت پرسرعت پیج ها رو سیو می کنم و با خودم می برم خونه توی خونه عکسها  باز نمیشن .وقتی هم از اینترنت کم سرعت خونه استفاده می کنم سرعت خونه  اجازه لود عکسها رو نمیده<br />  <br /> راستش عکسهای شما هم انقدر زیبا و اشتها برانگیز هستند که ادم دوست داره همونطوری که دستور العمل رو امتحان می کنه عکسها و تزئیناتش رو هم ببینه و هم یاد بگیره وامتحان کنه ، هم لذت ببره<br />  <br />  <br /> بازم ممنون از لطفت .عجله نکنید ..هر وقت بتونید کمک کنید خیلی ممنون میشم .<br />  <br /> منم می بوسمت .<br />  <br /> سارا
Répondre
آ
سلام ماري جان خيلي خوشحال شدم كامنتت رو ديدم با كمال ميل لينك كردم وبلاكتو.. برات آرزوي سلامتي و شادي ميكنم ماري عزيزموفق باشي
Répondre
ک
سلام ماری عزیز کلی دلم تنگ شده بود. من دو هفته ای ایران بودم و خلاصه اصلاً نبودم. این تارت هم خیلی خوشگل و خوشمزه است...حتماً درست می کنم. شاد باشین
Répondre
S
Eyyyyy Khooodddddaaaa man tart tameshk Mokham Vaghean shahkare , babdbakhti injast ke Tart shiriniye morede alagheye man ast :)man beram ye fekri be hale khodam bokonam
Répondre