750 grammes
Tous nos blogs cuisine Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

معرفی

  • : وبلوگ ماری - Marie
  • : دانشجوی شیرینی پزی و نان پزی در انستیتو روژه لامبیون سریا در بروکسل- بلژیک هستم و در عین حال علاقه ی بسیار زیادی به اشپزی دارم۰ در این صفحه تلاش میکنم تجربیاتم و شناختم از غذاها۰۰شیرینی ها۰۰ دسرها و مواد غذایی که شاید همه اونها رو نشناسند رو به شما انتقال بدم ۰ در اصل لذت کشف طعم ها و دستور های غذایی جدید رو در اینجا با شما قسمت می کنم
  • Contact

Archives

18 octobre 2007 4 18 /10 /octobre /2007 14:15
DSC03240.JPG
باید بگم ما دو تا درخت سیب  توی باغ داریم و هر سال کلی سیبهای قرمز و خوشگل داریم من دو یا سه سالی هست که سیبها رو جمع میکنم و ژله درست میکنم البته نه تمام سیبها رو چون با این وجود باید همیشه تو اشپز خونه مشغول پختن ژله باشم خلاصه این ژله ایی که من درست کردم فکر کنم حدودا 15 و یا شایدم 20 کیلویی سیب میشدند و برای همین اندازه های حدسی رو برای طرز تهیه ژله مینویسم 

مواد لازم
سیب 10 کیلو
ابلیمو 
شکر 10 کیلو
تنظیف و یا پارچه تمیز جهت صافی یک عدد
و اب
طرز تهیه

سیبها رو همانطور که در شکلل بالا میبینید اول میشوریم و خشک میکنیم و به 4 قسمت تقیسم میکنیم سر و ته سیب را و همینطور دانه های وسط سیب را در ظرفی جدا گانه میگذاریم 



DSC03243.JPG
سیبها را در ون ظرفی بزرگ قرار میدیم و ظرف را تا جایی که سیبها قراردارند اب سرد میریزیم البته کمی کمتر
سیبها باید خوب بپزند تا اینکه له شوند بعد از آن یک ظرف تمیز و بزرگ آماده میکنید و تنظیف را روی  ظرف میگذاریم میتونیم برای اینکار از یک صندلی استفاده بکنید صندلی را وارونه روی میز قرار بدید بطوری که پایه های صندلی رو به بالا قرار گرفته باشد به چهار پایه های صندلی دستمال و یا تنظیف را با سیمی و یا نخ و یا طناب محکمی میبندیم و ظرف تمیز را زیر تنظیف قرار میدهیم و ظرف محتوی سیبهای پخته شده را خیلی آرام و با احتیاط روی تنظیف میریزیم بطوریکه اب سیب ارام و آرام بدرون ظرف دیگرمان میریزد  چند ساعتی به همین منظور   صبر میکنیم تا کاملا اب سیبها درون ظرف قرار بگیرد 



مرحله دوم
دانه های سیب را که قبلا کنار گذاشتیم را در پارچه ایی تمیز قرار میدهیم و محکم انرا میبندیم و در یک ظرف یا قابلمه بزرگ اب سیبها را میریزیم در ازای هر لیتر آب یک کیلو شکر اضافه میکنیم و کیسه دانه ها را درون قابلمه با مواد قرار میدهیم و بعد میگذاریم تا خوب بپزند  البته به اضافه ابلیمو من از لیموی تازه استفاده کردم و برای10 کیلو سیب 6 یا 7 لیمو البته ابلیموی تازه کافیست به مواد اضافه میکنیم من اصلا از پودر ژلاتین و یا مواد دیگه برای بسته شدن ژله استفاده نکردم
مرحله بعد باید مراقب باشیم تا ژله خوب پخته شود مهمولا نیم ساعت تا 45 دقیقه برای تست کمی از ژله را در یک ظرف چینی بریزید اگر خوب گرفته بود زیر شعله را خاموش کنید و ژله ها را در شسشه های مربایی که قبلا آماده کردید بریزید و درب آنرا سفت کنید

DSC03253.JPG
Partager cet article
Repost0

commentaires